Staat mijn gulp soms open? - Reisverslag uit Orange, Frankrijk van KeesenYvonnaardezon - WaarBenJij.nu Staat mijn gulp soms open? - Reisverslag uit Orange, Frankrijk van KeesenYvonnaardezon - WaarBenJij.nu

Staat mijn gulp soms open?

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg

08 Mei 2016 | Frankrijk, Orange

De kleuren van het landschap zijn van ADO: fel geel van de koolzaadbloemen en hardgroen van het gras in mei. U rijdt te hard zegt onze navigatiestem telkens als we net boven de tellerstand komen. In werkelijkheid rijden we dat nog niet zien we op de Garmin die per gps de snelheid meet, dus trek ik mij er niets van aan. Bemoei je er niet mee muts, denk ik of zeg ik soms hardop.

Als ik rij krijg ik een happy feeling; de schitterende wegen in de Jura en Alpen toveren automatisch een grijns op mijn gezicht. We laten de navigatie uitsluitend groene routes kiezen en dat doet ze uitstekend.
Wat wel een domper is zijn de problemen om op het internet te komen. Voor de vakantie kocht ik een wifi router, zodat met een simkaart van de lokale provider alle apparaten in de bus kan verbinden met het web. Nou mooi niet. Ik ben al 4 dagen aan het vogelen, maar ik kom er niet uit. Ook de man in de SFR winkel weet de profielnaam van de provider niet. Ook mijn ziggonetwerk op mijn telefoon doet het niet in Frankrijk. Evenmin Yvons telefoon op Simpel. Genoeg hierover. Ik stuur de berichten wel als ik een Mac zie.

Het lukt ons steeds weer een geschikte plek te vinden om te overnachten. We hebben wel eisen, zo willen we altijd dicht bij een toilet staan. De bakker moet op loopafstand zijn, we willen niet te dicht langs de weg staan. Liefst staan we direct recht anders moet er met oprijblokken worden gewerkt en de zonopkomst moet niet direct op de voorruit schijnen. Dat we er toch in slagen zo'n plek te vinden is best bijzonder.

Vanmorgen stonden we op een parkeerplaats achter een muziekschool. Daarnaast was de VVV en daarnaast een openbare automatisch schoonmakende en gratis WC. Aan de overkant de bakker waar ik met de hond naar toeging om het ontbijt en lunch te kopen. Met de croissantjes en het stokbrood onder mijn arm liep ik terug de parkeerplaats op toen een jongdame mij vriendelijk glimlachend bonjour wenste. Ik dacht die moet meelij met mij hebben, in Nederland wordt een ouwe lul nooit gegroet door een leuke meid. Staat mijn gulp soms open? Ik weet het niet.
Bij het tourismebureau gaan we een kaartje en informatie halen over de watervallen van Herrison, die over 3km 37 watervallen bevat, waarvan 2 hoger zijn dan 65m. Wie zit achter de balie? Mijn vriendelijkste juffrouw. Nu weet ik het zeker. Ze moet voor mij gevallen zijn, of is ze gewoon van nature lief. Ik hoop het laatse. Oh ja, de watervallen zijn ook mooi.

  • 08 Mei 2016 - 17:41

    Elisa:

    Wat zijn jullie al ver zeg! Het klinkt heerlijk al die mooie wegen. Veel plezier daar!

  • 08 Mei 2016 - 17:53

    Conny:

    lieve Kees en Yvonne,
    ik geniet al lezend met jullie mee, heerlijk
    ik wens jullie een heerlijke vakantie en mezelf natuurlijk veel lees plezier.
    liefs Conny

  • 08 Mei 2016 - 19:31

    Elvira:

    Kees, wat een schrijftalent. Ik kijk al uit naar jullie volgende verslag.
    Geniet van al het moois dat jullie onderweg tegenkomen

  • 08 Mei 2016 - 20:56

    Ton En Ineke:

    Blij dat je toch moeite doet internet te vinden, want we genieten mee van je verslag, al krijgen we het idee dat Yvonne alleen op vakantie is als we naar de foto's kijken, die trouwens erg mooi zijn. De foto van de ADO-kleuren doet mijn Haagse hart vooral goed omdat dat ook de kleuren van mijn stad zijn.
    Blijf genieten en schrijven, dan genieten wij ook (en zijn stiekem een beetje jaloers).
    Veel liefs, Ineke en Ton.

  • 09 Mei 2016 - 12:44

    Elma Knapen:

    Erg leuk jullie reisverhalen, ga zo door!

    Ik had niet anders verwacht dat jullie van die prachtige plekjes vinden.
    groetjes Frans en Elma

Tags: Vrankrijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees de Prouw en Yvonne Alkemade 44 jaar getrouwd, 51 jaar samen beide gepensioneerd en living their dream

Actief sinds 02 Mei 2016
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 28130

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 30 November -0001

Onze eerste reis zonder terugkomdatum

Landen bezocht: