Bastards - Reisverslag uit el Campello, Spanje van KeesenYvonnaardezon - WaarBenJij.nu Bastards - Reisverslag uit el Campello, Spanje van KeesenYvonnaardezon - WaarBenJij.nu

Bastards

Door: Kees

25 Mei 2016 | Spanje, el Campello

Het volgende verhaal gaat zeker over Benidorm, zegt Yvonne als we op bed liggen. We staan aan de boulevard van ElCampello, een voorstadje van Alicante.
We konden het haast niet geloven en zijn voor de zekerheid de hele boulevard afgereden, om te zien of er geen parkeerverbod voor campers zou staan die zou gelden voor totes zona marina. Niets te vinden, althans geen verbod. Mooi, de boulevard is prachtig met brede parkeerplaatsen, een trambaan, een brede boulevard met mooie tegels, een wandje van mozaiek waarin plantenbakken en bankjes zijn verwerkt, restaurantjes, palmbomen en een fijn zandstrand. We parkeren de camper in de schaduw van een leeg appartementen hotel. Het strand is bijna leeg, en er staan maar een paar auto’s geparkeerd.

Toen we ’s middags de bordjes hadden gevolgd Camper Area, kwamen we bij een ommuurd veldje met wel honderd campers naast elkaar. Een slagboom zorgt ervoor dat je niet zonder te betalen wegrijdt. Ik ging even kijken wat het kost om daar hutje mutje in de volle zon te staan, 500m van het strand. Een vriendelijke Spaanse liet me de prijzen zien. 12 euro als je korter dan drie dagen blijft, 11 euro als je langer blijft. 3 euro voor elektriciteit en 5 euro voor een hond. Zal ik de slagboom open doen voor je? Nee hoor, ik weet genoeg.

We zitten op een terrasje op de boulevard, vlakbij de auto, te genieten van een drankje en gefrituurde sardientjes. Vita heeft een bak water gekregen.
Alles wat voorbij komt wordt gadegeslagen. S'middags zijn dat veel families, s'avonds veel hardlopers. Het was ons opgevallen, toen we zondagmiddag bij een parkje waren, dat veel vaders met de kinderen naar buiten gaan. Zo zagen we ook een vader die met zoon en dochter van ongeveer 10 jaar aan het fietsen was. De kinderen droegen een helm en de vader was solidair en had ook een helm en een kinderfiets. Althans dat dacht ik op te maken aan de hoek van 30 graden die zijn bovenbenen met zijn onderbenen maakte.

Als de zon onder gaat, wordt het heel stil op de plek waar we staan. Om de 20 minuten komt er een tram voorbij, en soms een auto. Soms 2 auto’s. Het moet niet gekker worden. Dat het hier geen gevaarlijke buurt is maken we op uit het feit dat meisjes rustig alleen op de boulevard lopen in de schemering. We gaan rustig en diep slapen.

Tja, wat moet je schrijven over Benidorm. Alles is waar. Je struikelt over de looprekken en scootmobiels. Wat we nog niet wisten is dat je ook tandem scootmobiels hebt. We hebben er diverse gezien. De (meestal dikke) man aan het stuur, en het magere scharminkel op een stoel erachter.
Verder veel te blote oude dames met bossen blond haar. Oude mannen met dunne beentjes in korte broek met sokken en sportschoenen. Hun buik bungelend over de broekriem.
We hoefden nergens uit te stappen, want er moet om de 50 meter gestopt worden voor een zebrapad met stoplicht, waar de overwinteraars ergend langzaam oversteken. Dat gaf ons de gelegenheid om de bingopaleizen, de ziekenhuizen en alle winkels te bekijken. We zagen ook een terras vol met mensen die een kaartje met nummers voor zich hadden, in 3 talen werd door de luidsprekers een nummer afgeroepen. Spaans, Nederlands en Amsterdams.
De architectuur is overigens best mooi. We zagen van ver al de hoogbouw, alsof we Manhatten naderden.

Alicante is een stad met veel openbare parkeerplaatsen. Jammer dat ze zonder uitzondering geen auto’s van boven de 2 meter kunnen hebben. Het zijn allemaal parkeergarages. De parkeerplaatsen op straat zijn leeg, maar alleen bestemd voor vergunninghouders.
We rijden dus maar door, morgen doen we een nieuwe poging aan de andere kant van de stad.

Even ten zuiden van Alicante hebben we weer een stil strand gevonden waar we op kunnen rijden. Hier blijven we vannacht.
Hier is alleen het ruizen van de zee te horen en af en toe een opstijgend vliegtuig.

• 25 Mei 2016 - 12:53

Steef:

Leuk. Hebben jullie nog wat gewonnen met de bingo dan?

• 25 Mei 2016 - 13:24

Ineke:

Je hebt nu dus vast je voorland gezien, korte broek en bingo
    xxx

• 25 Mei 2016 - 17:30

Diana:

Dikke man achter het stuur !! het is ook overal hetzelfde. En jullie verkiezen dus een stil strand boven een bingo-avond. En Stephan wil zo graag dat jullie een tosti apparaat voor hem winnen.

• 25 Mei 2016 - 18:02

Steef:

Een krultang mag ook hoor. Of een douchepakket of een paar blikken stevige erwtensoep of een weekend wenen.

• 25 Mei 2016 - 22:32

Elma:

Het lukt toch steeds weer een stil strand te vinden, want daar gaat de voorkeur toch naar uit.
    Volgens mij is het weer mooi, met al die korte broeken.

• 25 Mei 2016 - 22:53

Elvira: