Ik vraag mij af - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van KeesenYvonnaardezon - WaarBenJij.nu Ik vraag mij af - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van KeesenYvonnaardezon - WaarBenJij.nu

Ik vraag mij af

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg

15 Juni 2016 | Spanje, Conil de la Frontera

Zes weken zijn we nu onderweg en we hebben besloten een paar rustdagen in te lassen, om letterlijk en figuurlijk alles weer op te laden.
Alles moet opgeladen worden, de tandenborstels, de e-readers, de telefoons, de stofzuiger, de fietsen, de tablets, mijn laptop, de fiets navigatie en alle camerabatterijen van Yvonne. En ik wil wat plekjes bijwerken van mijn auto.

Daartoe zijn we neergestreken op een camping met ruim 800 plaatsen. Dat lijkt veel, maar het textieldeel kent 700 plaatsen, daarvan zijn er maar twee bezet, en het FKKdeel heeft 100 plaatsen, daarvan zijn er ongeveer 12 bezet. Meest Nederlanders en een paar Spanjaarden. De camping ligt bij Conil de la Frontera, een klein badplaatsje in de buurt van Cadiz. De omgeving is prachtig, bosrijk, je kan uren wandelen, wat wij iedere avond doen, maar ook een gevaarlijke afgrond aan de zeekant. De branding beukt tientallen meters lager op de rotsen. Hier en daar is een strand, welke bereikbaar is met een trap. Bij een houd de trap halverwege op. Je zou dan op het strand kunnen springen als je durft, maar hoe kom je weer terug?

Zes weken zonder huis met tuin, zonder familie, zonder tv, praktisch zonder nieuws, zonder sport, zonder eigen badkamer, zelfs zonder eigen wc, zonder motorfiets, zonder (Poolse ) buren, zonder regen, zonder gezeik. Heerlijk, het is het allemaal waard om door deze mooie landen te zwerven en onze avonturen te beleven.

Een paar dingetjes in dit land begrijp ik echter niet. Waarom zijn er geen waarschuwingen voor onoverzichtelijke bochten, kruisingen, doodlopende wegen, niet te nemen bochten, steile hellingen, slecht wegdek, idioot hoge verkeersdrempels. Waarom zijn de fietspaden niet afgemaakt. Waarom hebben de paarden die voor de rijtuigen in Sevilla zijn gespannen geen rubber hoefijzers, zodat ze niet uitglijen op de kaseien, sommige gingen bij het remmen haast in een spagaat. Waarom staat er geen hek bij een gevaarlijke afgrond. Waarom wordt het hellingspercentage nooit aangegeven. En wat betekent het gele bord, waarop een auto op staat met een oog achter het stuur en een propellor aan de achterkant, daarachter twee motorfietsen die een frontwheely maken. Waar en wie moet er nu uitkijken?

Dat vraag ik mij af.

  • 15 Juni 2016 - 07:49

    Elvira:

    Aan het nieuws missen jullie niets, dat is bijna alleen maar ellende.
    En al die dingetjes die jij je afvraagt Kees, zorgen ervoor dat je na verloop van tijd toch ook weer een beetje naar het georganiseerde Nederland gaat verlangen.
    Maar eerst nog heel lang genieten van al het moois onderweg ( en van elkaar)

  • 15 Juni 2016 - 08:21

    Diana:

    6 weken weg!
    En je gaat je nu al dingen afvragen.
    Tijd om naar huis te komen.
    Terug naar stopcontact en Poolse buren.
    Naar regen en Koning Willy.
    Naar prima fietspaden en de kuip.

  • 15 Juni 2016 - 09:49

    Elma:

    OPLADEN EN UITRUSTEN, IS NIKS MIS MEE.
    GENIET VAN RUST EN OMGEVING, DAT GAAN WIJ VOLGENDE WEEK DOEN OP KRETA.
    DUS VANAF MAANDAG 20 JUNI GA IK JE 8 DAGEN NIET VOLGEN.

  • 15 Juni 2016 - 11:31

    Steef:

    Eigenlijk is het allemaal helemaal niet ingewikkeld.
    Ik zie bijvoorbeeld een duidelijk verband tussen geen eigen wc hebben en geen gezeik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees de Prouw en Yvonne Alkemade 44 jaar getrouwd, 51 jaar samen beide gepensioneerd en living their dream

Actief sinds 02 Mei 2016
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 28131

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 30 November -0001

Onze eerste reis zonder terugkomdatum

Landen bezocht: